Наконец-то из стены между игроками и информацией об игре выбили несколько кирпичей - благодаря багу, позволившему любому пользователю Steam ознакомиться с... изменениями beta-версии Dota 2 с 14 апреля 2011 по 26 мая 2011. Да-да, вы не ослышались, это абсолютное доказательство того, что бета-тестирование игры уже идет, и наши опасения о том, что игру ещё толком и не делали - лишь несбывшиеся страхи. Чудесная новость, не так ли?
Первыми до этой информации добрались
Для тех же, кому лень, или тех, чьи знания английского оставляют желать, приведу краткий список самого интересного:
- Первая информация о бета-тесте появилась в ноябре 2010, так что игра может поспеть и в этом году.
- В игре будет встроенная система трансляции матчей, подобная HLTV (всем кээсерам пламенный привет) - DOTA TV.
- Уже точно рано или поздно мы увидим в игре знакомых милах - Rattletrap, Furion, Lich, Death Prophet, Tinker, Vengeful Spirit, Axe, Necrolyte и многих многих других (и Пуджа, Пуджа!).
- The Scourge переименовали в Dire (Ужасные, Жуткие)
- Табличка со статистикой из оригинала никуда не делась, и зная Valve, можно уверенно сказать, что она будет выпадать по нажатию "Tab'a"
- Кроме того, есть небольшие вкрапления истории - подходя к вражескому герою или нейтральному крипу (монстру) можно прослушать их описание и роль в истории - "Это могучие кентавры, они забрались в этот лес по велению своего Хана, в надежде найти покой бла-бла-бла", например.
- Многие (может и все) артефакты и способности совпадают по названиям с оригиналом, неизвестно, правда, может это лишь на время тестирования (думаю, останутся и после выхода).
- Видно, что много внимания уделяется AI ботов (нужно же во что-то играть, пока интернет упал)
Полный список, на всякий случай
- New Hero: Rattletrap.
- New Hero: Furion
- New model for Lich, who is re-enabled!
- Re-enabled Windrunner.
- Temporarily disabled Axe, Necrolyte, and Sven.
- Numerous server crash fixes
- Fixed bug that would give excess gold on tower kills when images
were present.
- Fixed bots having a vague sense of invisible enemy units.
- Added day/night indicator.
30 Apr 2011 – Hey it’s an Update
* New Hero: Sniper
* New Hero: Dark Seer
* Added Slardar Voice
* Fixed Drow’s agility gain per level. Was 1.0, now correctly 1.9
* Fixed being able to query an enemy hero and see the level of the
abilities
* Fixed being able to query an enemy hero and see the level of the
abilities.
* Fixed not being able to see cooldown of abilities on friendly
heroes.
* Partial Dota 6.72 parity. Please wait on reporting missing ones
until the next update.
* New Dashboard has been enabled.
* Hooked up Dire version of the Couriers.
* Fixed Mask of Madness adding 20 constant movement speed on use
instead of increasing movespeed by 20%
* Many improvements to Bot AI.
* Improved DotaTV directed framing mode.
* Added DotaTV directed shoulder view.
* Fixed Rattletrap’s Cogs to be killable by his own team (he can do
it in one hit).
* Adjusted how Rattletrap’s Cogs arrange nearby units when deployed
– they should be better about trapping unitsnow.
* Fixed a bug where if a hero attempted to pick up the Aegis with a
full inventory, the Aegis would bind to them
5 May 2011 – Cinco de Update
* Added Earthshaker and Kunkka bots.
* Bloodstone now gains charges, rather than stacks a buff.
* Numerous fixes and tweaks to DotaTV camera.
* Hooked up Pudge’s new Rot animation.
* Fixed Fiend’s Grip not working properly on magic immune units.
* Fixed uppercase F not working properly in chat.
* Standardized projectile hits with respect to Sphere, magic
immunity, and invulnerability.
* Added projectile dodging to teleports, invisibility, and Mirana’s
Leap.
* Kobold Taskmasters now have Speed Aura.
* Centaur Khans now have Endurance Aura.
* Centaur Khans now have War Stomp.
13 May 2011 – Who wants an Update
* Fixed Rattletrap’s Rocket Flare to be visible on the minimap
again.
* Switched sange and yasha from their orb effect maim to trigger
off of an OnAttackLanded event instead.
* Manta move speed doesn’t stack with yasha or sange and yasha.
* Fixed Reaper’s Scythe on magic immune units.
* Fixed Fatal Bonds not always adding the primary target.
26 May 2011 – Ah Fresh Meat (welcome new testers)!
* 3 New Heroes! Nevermore, Enchantress. and Leshrac.
* Added Tutorial Mode.
* Added Bug Reporter: You can type “bug” in the console for a more
detailed form or you can just type “bug: [insert bug text here]” in
the in-game chat to enter a new bug on the fly.
2 Jun 2011 Update. Rearm. Update.
2 Jun 2011 Update. Rearm. Update.
* Enabled Tinker.
* If you’re accepted into a matchmaking game while spectating
another game, it will automatically remove you from spectating.
* Fixed the Tutorial randomly popping up during non-tutorial games.
* DOTA TV works on replays now.
* Fixed first-ability-randomly-firing-off bug that was caused by
errant clicks on the action panel (ttocs found a repro /highfive).
* Fixed Death Prophet’s Exorcism spirits not clamping to the ground.
* Lots of fixes for Illusion, Magic Immunity and Sphere rules.
* Fixed Soul Ring to give the proper mana even when your mana is
full.
* Implemented Witch Doctor’s Ultimate Scepter.
* Fixed Echo Slam doing 1 less echo to the initial targets.
* Fixed Corrosive Skin having a bug that caused it to not work
properly.